Міни і вибухонебезпечні предмети забрали і скалічили безліч людських життів. Цей жах триває і зараз. 4 квітня офіційно проголошено Міжнародним днем просвіти з питань мінної небезпеки і допомоги в діяльності, пов’язаної з розмінуванням. Небезпека, яку несе в собі використання цього виду озброєнь, має більш серйозні і більш тривалі соціально-економічні наслідки як для мирного населення держав, де є проблема мін і замінованих об’єктів, минулих наслідків військових конфліктів, так і для тих, хто використовує цю зброю у своєму арсеналі. Декілька загиблих щороку - трагічна реальність. Гинуть дорослі, намагаючись здати небезпечну знахідку до пункту прийому металобрухту або при спробі розібрати пристрій з метою отримати вибухову речовину; гинуть діти, які з цікавості підкладають боєприпаси у багаття.
Натрапити на небезпечну «іграшку» можна практично скрізь: у лісі, у старому окопі, на свіжозораному полі, на власному городі й навіть на вулицях міст. І якщо вибухові пристрої серійного зразка легко розпізнати за зовнішнім виглядом і діяти відповідно до ситуації, то саморобну вибухівку, що може з’явитися на вулицях міст і селищ, розпізнати набагато складніше. Небезпека терористичних актів, від яких не застрахована жодна країна світу, робить питання поводження із невідомими, залишеними без догляду речами украй актуальним.
Аби попередити біду, убезпечити природну цікавість дітей, яка спонукає їх до небажаних та небезпечних експериментів, пояснити учням наслідки ураження мінами та вибухонебезпечними предметами, навчити учнів правил поведінки у надзвичайних ситуаціях, у закладі освіти проводиться відповідна робота.
Учитель Шульженко М.М. на уроках з основ здоров’я розтлумачила учням про наступне: що слід розуміти під вибухонебезпечними предметами; як необхідно діяти у разі знаходження вибухонебезпечного предмета або пристрою; про правила безпечної поведінки у надзвичайних ситуаціях (у разі загрози ураження стрілецькою зброєю; у разі загрози чи ведення бойових дій; як діяти, якщо стався вибух або виникла повітряна небезпека; що робити під час масових заворушень або коли захопили у заручники і життю є загроза) та ін. Учні виявили неабиякий інтерес до викладеного учителем матеріалу, активно співпрацювали, обговорювали різні ситуації, переглянули досить цікаві фото- і відеоматеріали, отримали відповіді на запитання, які їх цікавили.
Класні керівники на виховних годинах продовжать обговорювати питання безпеки учнів у надзвичайних ситуаціях.
|