Неділя, 23.06.2024, 00:48
Вітаю Вас Гость | RSS

Мархалівський НВК

!--
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 81
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Головна » 2017 » Лютий » 14 » РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ ТА ЗДІБНИМИ УЧНЯМИ
19:37
РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ ТА ЗДІБНИМИ УЧНЯМИ

   

          Обдарованість дитини... Що це таке? Можливо це своєрідна іскра Божа, яку треба відшукати в її душі і допомогти не тільки не згаснути, а спалахнути полум’ям... Здібні, талановиті люди в будь-якому суспільстві є його “локомотивом”. Саме їхніми інтелектуальними зусиллями забезпечується прогрес суспільства, плодами якого користуються всі. Тому кожен учитель часто запитує себе: “Як знайти та визначити обдарованість?”. Адже через свою зайнятість, брак інформації, методичної підтримки він обмежений у виборі інструментарію, який допоміг би дати відповідь на це запитання.

Визначення обдарованості надзвичайно важливе – від цього залежить кого й на підставі яких критеріїв школа відбиратиме в спеціалізовані школи чи програми, як навчатиме. Від розуміння суті обдарованості прямо залежить, на які особливості своїх учнів учитель звертатиме увагу. Завдання школи - підтримати учня і розвинути його здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано.

Робота зі здібними та обдарованими учнями є одним з пріоритетних напрямків у діяльності педагогічного колективу Мархалівського НВК. 13 лютого 2017 року відбулося об'єднане засідання МО вчителів природничо-математичного та суспільно-гуманітарного циклу. На засіданні МО виступила заступник директора  з навчально-виховної роботи Пустова М.М. з доповіддю «Удосконалення роботи з обдарованими та здібними учнями як напрямок інноваційної діяльності вчителя». У доповіді Марія Миколаївна детально обгрунтувала основні напрямки роботи вчителів-предметників з обдарованими та здібними учнями, визначила перспективи і шляхи подальшої співпраці, а також наголосила, що у практичній діяльності слід використовувати нові технології навчання, які сприятимуть розвитку інтелектуальної, творчої, предметної або лідерської обдарованості учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У ході засідання МО вчителів природничо-математичного та суспільно-гуманітарного циклу вчителі- предметники, разом з учнями, презентували свої доробки. Шульженко М.М. спільно з ученицями 7 класу Попадюк Каріною та Климчук Анною представили творчий проект «Біоніка. Технічний погляд на живу природу».

Чому саме проект? «У процесі роботи з обдарованими та здібними учнями на уроках біології у 6-8 класах використовую метод пректів (міні-проектів). Цей метод є інноваційним, має універсальний характер, тому його можна використовувати у професійній діяльності будь-якого творчого педагога.

Метод проектів, з одного боку, представляє собою досвід практичної реалізації особистісно-зорієнтованого підходу у навчанні, а з іншого боку, використання даного методу орієнтоване на розвиток яскраво виражених здібностей учнів в галузі природничих наук. Цінність методу міні-проектів полягає в надзвичайній легкості і гнучкості застосування, доступності для більшості учнів, незалежно від рівня їх підготовки з предмета і особистісних характеристик. Реалізація проектної діяльності розвиває в учнів пізнавальні навички, уміння самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, співпрацювати в групах, виконуючи різні ролі

Сьогодні наші учні готують проекти з використанням мультимедійних технологій. Значна частина учнів розробляють власні навчальні проекти, використовуючи інформаційні технології. Презентуючи свої проекти, школярі показують вміння використовувати можливості програми PowerРoint - графіку, анімацію, зміну слайдів, кольорову гаму, ефекти, звук і т.п.» - зазначила Марія Михайлівна у вступному слові перед презентацією проекту. Зацікавившись таємницями живої природи, семикласниці у своїй роботі показали можливості науки щодо вирішення складних технічних проблем наукового та технічного прогресу людства, познайомили присутніх з діапазоном науково-дослідницької діяльності вчених, підкреслили емоційно-ціннісне ставлення до природи, як джерела натхнення для розвитку біоніки та прогресу людства. В роботі представлені основні напрямки розвитку біоніки, а саме: архітектурно-будівельна, технічна, текстильна, побутова. Чимала кількість яскравих прикладів, наведених у роботі, що показують єдність природи та технічного прогресу, зробила проект науково грамотним, змістовним та цікавим.

«Жива природа-геніальний конструктор, інженер, технолог, великий зодчий і будівельник. Мільйони років вона відпрацьовувала і вдосконалювала свої творіння. Природний відбір безжально відкидав усе, що не могло пристосуватися до умов існування. Приймаючи сьогодні як належне всі ці звершення людського генія і нічому не дивуючись, ми не перестаємо захоплюватися творіннями живої природи…» - додала у підсумку Марія Михайлівна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівник МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу Глов’як Л.В. разом зі своєю робочою групою семикласників представили творчий проект «Репресивна політика радянської влади в 1937 – 1941 - х роках на Україні». Перед презентацією проекту Людмила Василівна зазначила: «Для роботи над дослідницьким проектом «Репресивна політика радянської влади в 1937 – 1941 – х роках на Україні» була створена робоча група у складі учнів 7 класу: Хмари Івана, Сорочука Владислава, Мартиненка Владислава, керівника проекту Глов’як Л.В. Учні визначили завдання, мету, актуальність теми, предмет дослідження, склали план виконання проекту. Особливо зацікавив юних істориків метод усної історії, адже це змога отримати інформацію від земляків, які переживали ці лихоліття, познайомитись із їх поглядами, почути їх власне судження.

Отож у цієї групи попереду ще багато цікавої і серйозної роботи». Юні історики успішно представили свою творчу роботу, та поділилися планами на майбутнє.

Вчитель математики Кириченко О.М. та учень 9 класу Гашенко Максим презентували роботу «Шкільний сайт, як засіб процесу навчання». Презентуючи роботу, Оксана Миколаївна повідомила про наступне: «Інформація дедалі більше наповнює життя людини, поступово відбувається вхід у інформаційну цивілізацію, як результат зростає попит на знання. Базисом глобального процесу інформатизації суспільства є інформатизація освіти, яка повинна випереджати інформатизацію інших напрямів суспільної діяльності, оскільки саме тут формуються соціальні, психологічні, загальнокультурні і професійні підвалини для інформатизації суспільства. В зв’язку з цим на перший план виходять тенденції до реформування освіти та процесу навчання: висування нових цілей і завдань, вдосконалення змісту і методичних систем навчання, інформатизації навчального процесу. Одним з засобів реалізації інформаційних технологій у школі є створення діючого веб-сайту навчального закладу у мережі Інтернет. Нині шкільний сайт – це не просто дань моді, а необхідний компонент навчального процесу.

На жаль, незважаючи на стрімкість розвитку інформаційних технологій, шкільні сайти не набули значної популярності серед учнів, їх батьків, вчителів та інших працівників освіти. Тому я, як вчитель математики та інформатики, разом з учнем 9 класу, зайнялися питанням дослідження шкільних сайтів, як засобу навчання.

Метою нашої роботи є розроблення рекомендацій, щодо більш ефективного застосування шкільного сайту в процесі навчання. Деякими із завдань, які ми ставимо перед собою, є створення порад стосовно популяризації шкільних сайтів серед учасників навчального процесу та залученню школярів до роботи над сайтом школи.

Віримо, що наша робота буде актуальною та корисною, як для нашої школи так і для інших навчальних закладів». Потім Гашенко Максим представив напрацювання у вигляді презентації PowerРoint та розповів про майбутнє спланованих досліджень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І наостанок. Зі словами щирої вдячності, до своїх учнів та вчителів-предметників звернулась директор Мархалівського НВК Шевченко Л.М. «Робота із здібними та обдарованими учнями дуже кропітка, але цікава. Здібні та обдаровані діти повинні стати предметом соціального зацікавлення науки. Такий цінний інтелектуальний капітал не може лежати не використаним чи розбазарюватись.

Обдаровані діти – майбутній цвіт нації, інтелектуальна еліта, гордість і честь України, її світовий авторитет. Талановиті діти – це той ресурс, з якого створюється інтелектуальна еліта. Інтелектуальну еліту будь-якого народу становлять особистості творчі, яскраві, мислячі. Щоб це потенційне національне багатство примножити й зберегти, необхідно вміти відбирати таких дітей, допомагати їм знайти себе й правильно оцінити, підтримувати їхній розвиток, розкрити потенціал їхньої креативності. За вами майбутнє…» - додала Людмила Михайлівна.

 

                     

Переглядів: 577 | Додав: school | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Календар
«  Лютий 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
Корисні посилання
 Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України  Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МО Головне управління освіти і науки Київської облдержадміністрації КОІПОПК УЦОЯО КРЦОЯО  pedpresa.com

Мархалівська ЗОШ © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz